Don´t say words ju can´t manage

Morgonen började som vanligt.. inte alltför ovanligt är ju löpningen till bussen som brukar ske ungefär 5ggr/vecka. Lektionerna idag kändes rätt tröga, det började med Naturkunskap A där vi blev indelade i grupper för att sedan förenkla ett kursmål var. Våran grupp kom inte så långt, mycket snack sen noll verkstad, snacket var väl i och för sig inte riktigt fokuserat på Ekosystemets struktur och dynamik samt den biologiska mångfalden, alltså kursmålet som vi blev tilldelade. Det som snackades mest var kläder, morgonbesvär, killar och fika. Vi killar i gruppen var inte så aktiva i detta samtal.

Samhälls A blev betygssamtal där jag fick veta att jag kan nå upp i MVG i kursen om jag nu skriver tex VG+ respektive MVG på kommande hemtentor.. Får se vad jag leverar om det är något som är tillräckligt bra.. För ett MVG i Samhälls A skulle ändå inte vara helt fel, gäller bara att prestera...
Efter snacket var grupp arbete så jag måste ta och läsa på lite om vad Centerpartiets Skol- och sjukvårdspolitik. Tror i alla fall att det är de jag ska kolla? Ärligt kommer jag inte ihåg riktigt..
Det roligaste denna lektion var ändå när våran lärare förklarade för oss att om man inte kompleterat eventuella IG:n före sportlovet annars skulle man behöva göra om hela kursen... Då sa han: Å då vet ni ju vad som händer med de som får ig.. Ni börjar knarka, får socialbidrag... osv hahahha det var fan dagens roligaste stund!!

Sen Engelska som ja det är väl som vanligt man överlever, vi jobbade bara med glosor så det är inte så tungt.

Jag har sedan bytt ifrån kursen Textkommunikation till Geografi.. något jag ångrar smått.. Scheisse. Det är en lång historia som ingen obehörig fattar så jag orka inte dra den skiten här.

Hur som helst så var det ingen Geografi idag så då blev det istället hål.. från klockan ett till halv tre satt jag alltså vid en dator som laggade sönder och jag fick inget gjort..

Halv tre var det vi alla FL:are väntat på... Robinson vinnaren Hans Brettschneider som hade en föreläsning om själva robinson deltagandet. Dålig närvaro av alla FL elever ändå.. Men allt gick ändå bra. Fick ju se statyetten för tusan!

Inte från idag!

/pp


Kommentarer
Postat av: linn

Hoppas på att det blir ett MVG till slut! :D

2010-09-01 @ 18:01:59
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0