Juletid ska la innebära julefrid?

Tänd ditt ljus
Nu är det dags
att tända ljus igen
snart är julen här.

Ljusen i granen
och i fönstret
har ingen funktion
om du inte tänder ditt ljus.

Julen är tiden
för eftertanke
och tankar på varandra.

Någon gång måste vi ha tid
att lyssna på varandra
och att förstå varandra
Först då kan man tända ljus.


 

Julen närmar sig med stormsteg. Är det inte härligt? Längtar efter en kylig julmorgon med ett vitt fluffigt snötäcke utanför fönstret. Stiga upp tidigt och känna hur glädjen sprider sig i kroppen. Att göra sig en mysig julfrukost tillsammans med sina nära och älskade. Att krypa ner under en filt och se en klassisk Disney film som kan väcka gamla minnen. Det är det jag längtar efter så otroligt mycket.

Har ni börjat köpa julklappar än? Jag tycker det är kul. Hur underbart är det inte att se hur glad mottagaren blir av givarens generösa gåvor? Jag längtar så till julen så jag får se mina mottagares reaktioner. Att vara givmild är underbart.


Julen för något år sedan, 2007 kanske.
Snart är det dax igen. Hur kan man inte längta?

Tiden som är före nu är ju huuuuuuuuuuuuuuuuuuur mysig som helst också! Älskar det. vore de inte så korta dagar med ljust ute så skulle det vara bästa tiden på året. Eller vänta nu? det är det väl nästan ändå! 

Ska nog köpa lite fler julklappar till veckan då jag har ännu lite mer pengar och sen så ska jag kanske köpa lite kläder till julafton. We'll see, we'll see.

Vad ska ni ge era nära och kära?


jag schteeeeeeeeeeekeeeeer. Stugan för många, jag upprepar, MÅNGA år sedan! Livet lekte, inga bekymmer.
Vet att det skar sig med en sommarbild mitt i allt. Men spela roll. Jag som bestämmer och jag är inte riktigt som alla andra så då får det bli såhär. Mind fuck...

/pp


Kommentarer
Postat av: angelicaaaaa

naaaw lillpierre! ;D inte igår precis! :D

hur är livet? länge sen man hörde ngt från dej!:/

2011-01-21 @ 08:34:16
URL: http://arannnerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0