In och häng då åker de på däng

En smått utmattad Pierre är nu hemma efter en fullspäckad dag.

Jag klev upp klockan 8 för att fixa iordning saker inför dagen. Första matchen jag skulle dömma var klockan tio och den andra var 11. Med lite förseningar osv så blev det bråttom hem då jag påvägen klämde två korv me bröd och en banan. Väl hemma hade jag en kvart kvar till samling inför match. Hann just och pass.

Matchen var mot Obbola. Före matchen kunde börja så återinvigdes den renoverade hallen. Den mest värdelösaste symboliska tek som jag någonsin sett. Blev besviken.

Matchen då. Jo vi var totalt dominerande matchen igenom och kunde tillslut fastställa resultatet, 7-5.  Mycket härligt och det är ju alltid kul att få hänga dit bollen. Det blev trotsallt en jävligt grinig match ifrån umefolkets sida. De klagade på efterslängar och gick efter slutsignalen och smällde till en i vårat lag med just en eftersläng. Onödigt. Det är även första gången som jag hör någon säga nazist-Skellefteå. Mognaden flödar. Man måste lära sig ta en förlust, vilket de söderöver inte gjort...


Inte vara bitter int.

/pp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0