kaaaaaaaaaallt naaaaaanting

Nu börjar kylan att göra sig påmind. Riktigt uppriskande temperatur idag faktiskt. För stunden ligger tempen på -12,5*C härligt va! Dagen börja med att Cissi drog upp mig tidigare än nödvändigt endast för att hon behövde göra sig iordning. Men jag må säga att det är skönt att stiga upp tidigt och ha rejält med tid för att sedan kunna göra saker i lugn och ro, hann ju till och med blogga imorse. Brukar knappt hinna borsta mina fina gaddar. 

Efter en rätt seg specialidrott så var jag snabbare än vinden på att duscha och byta om. Dock endast för att snabbare uppleva hopplösheten när skosnöret brister när jag ska knyta på mig skorna.. så det blev en Pierre la speciale construction.

I övrigt kan jag samanfatta dagen med fyra ord: Förvirrat, slappt, bedrövligt & vidrigt

Förvirrat: Vår matte lärare säger att hon går igenom Kojugatregeln som hon skrivit som rubrik. Jag läser själv i boken och fattar inte vad hon svamlar om. Jag räknar enligt bokens röklaring och får rätt. Jag kollar på hennes förklaring och fattar inget för det är inte så jag gjort. När hon är klar märker hon; oj jag gick visst igenom Kvadreringsregeln... Ahh vi kör på det istället. Men ännu jobbigare var att hon bara förvirra till det mer sen när hon skulle förklara vad hon gjort fel för då kasta hon om allt igen och alla blev 10000x mer förvirrade.


Detta är vad hon gick igenom...

Detta är vad hon skulle gått igenom...

Slappt: Vi gjorde inte mycket på specialidrotten, matten är inte jobbig och vi såg film sista lektion = två lektioner + specialidrott = slutade två idag. 
 
Bedrövligt: På samhällsen ser vi en film som heter 'An Inconvenient Truth' av Al Gore. Den handlar om vår miljö och vilket helvete som kan vara framför oss pga exempelvis växthuseffekten. Någon som sett den? Man blir ledsen på världen, inte minst på USA som inte valde Al Gore till president utan istället George Bush... Snacka om nitlott....  



Vidrigt: På bussen hem så satte jag mig hyffsat långt bak med några i min klass. Det skulle jag inte ha gjort. För där satt även två stycken bra no påverkade alkolister... Det stank alkohol så det bara sjöng om det.. inte bättre när dom fortfarande satt och drack på bussen. . . Börjar må så illa av den vidriga lukten så det är inte sant. . Det är inte första gången jag hamnar i denna sits. Men den här gången var det inte lika allvarligt som tidigare.. Men ändå så var det äckligt.. Fy.. 


Nu ska jag vara en duktig liten pojke och ladda ner seterra. Jag ska ju trotsallt kunna alla norra Afrikas länder till imorgon.. Det ska nog gå som smort ska ni se.

Tveksamt att det kommer se ut såhär för mig.. 



Tror mer på detta uttryck...


/pp

 


Kommentarer
Postat av: laila

härligt =)

2010-11-17 @ 17:39:02
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: bella den fina :*

okeej, tack så mycket ;D

2010-11-17 @ 19:36:25
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se/
Postat av: CISSI

fin du är älskling

2010-11-17 @ 19:46:18
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/
Postat av: Becca

sv: okey :) hur står det till idag då? :D

2010-11-18 @ 10:00:32
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: bella

hahaha, allt bra idag? :)

2010-11-18 @ 10:19:46
URL: http://ciaobellaaa.blogg.se/
Postat av: cindybui

hur äre ?:p

2010-11-19 @ 21:43:06
URL: http://ladybui.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hellre George Bush än Al Gore ju. Gore vill ju bara ha publicitet + att mycket av det han säger i filmen bara är delar av sanningen.

2010-11-24 @ 20:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0