morronfrilla

Aaaaah mitt huvud, jag vänder på mig i sängen. Klockan står på 07.34. Vill krama om dig, men jag kan inte, för du är inte kvar. Dock känns det som att du är kvar. Min näsa säger att du ligger bredvid mig.. Jag pressar mitt ansikte ner i kudden för att känslan av att du är hos mig ska bli starkare. Detta som endast resulterar i att jag blir än mer besviken när jag verkligen inser att du inte är hos mig, utan jag ligger där ensam. Huvudet väcker mig ifrån mina drömmar och förhoppningar. Det känns som att det ska explodera. Hur ska jag ligga? min nacke tar kål på mig.. inget känns bra, hur jag än vrider och vänder på mig så blir inget bra. Min nacke är stel och strålar en olidlig smärta på högersidan av mina halskotor..  och mitt huvud är så tungt.. värker och dunkar.. vill sova men det är ljust ute.. Jag försöker gömma mig långt in i hörnet på sängen och tillslut mot alla odds så kan jag åter somna, efter en halvtimmes lidande, en halvtimme som kändes som en evighet, en evighet utan dig...



Min morron därefter var trög, vaknde lite till och från sen tillslut steg jag upp när Ville smsa och berätta att han var på väg till umeå trakter för att byta skoter.. Jag kravla upp utr sängen och masa mig ner, till min förvåning var jag nästan först uppe. Mamma hade just ut hundarna så jag la mig och ville avlida för en stund... mimn nacke och huvudvärk är inte att leka med idag. (Ska inte gnälla mer om det i detta inlägget nu.) Vid frukosten vare syrran som höll snacket uppe med att prata om bröllopet de var på igår. Låter ändå trevligt, jag har aldrig varit på bröllop.. Ps. "intressant" fakta. Igår var tre jag känner på bröllop, nu räknar jag olika bröllop inte alla jag känner som skulle på bröllopen utan endast närmsta bekanta en till varje. Om ni fattar. Men i alla fall, hur vanligt är det att man känner tre stycken som ska på olika bröllop samma dag, 4 september 2010?

Från det ena till det andra. Pappa är rätt konstig idag? Men jag har en teori, han är nog bara överexalterad inför älgjakten som börjar imorgon.
Annars är allt som vanligt i detta hus. Eller mitt hår nu på morgonen är inte vanligt. När pappa såg mig idag så utbrast han högt, Va i helvette!!!! osvosv

Och så slutligen så, efter en del påtryckningar, har jag nu på morgonen suttit och lyssnat på låten
River Flows In You! Gör det ni också!


(sorsele 2010! storforsen, Foto: Lisa Lundström

/pp


Kommentarer
Postat av: CISSI

<3

2010-09-05 @ 11:29:14
URL: http://ceciliaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0