Snörvel kungen.

När var senast jag blogga? Kommer själv inte ihåg..
Om någon undrar så var det arvid som bloggade natten till söndag... den räkan. 

I måndags var vi på studiebesök på en närliggande bondgård, eller ja två mil från mig kanske ?
Care.
Vi lyssna hela dagen på bondens gnäll om hur dåliga vi var, hur bra han och hans familj och generationer är och har varit. Sen även hur mycket pengar allt var värt. Det bästa med dagen när han bara höll käft och man umgick med djuren. Det var allt från hundar till hästar och fåglar till kor. Alla var gamla lantraser som nästan inte finns kvar. Det var rätt coolt!


Fjällkor


Sjukt fina hästar!<3


Megasuperduper gullig rottweiler!


Tre får helt enkelt. Eller vänta nu...?

Bilder tagna ifrån
Häger!

Efter det så blev jag fast i en bilkö med bussen. En vanligtvis ca 20-25 min lång bussfärd hem tog 45 minuter istället... Då blev det bråttom hem. Halv snabbt med mat, dusch, rakning, packning sen bar det av till stan igen!
Jag ville och pappi drog till Stadium för inköp av innebandyskor (20% rabatt) Sen blev det även en klubba som med ordinarie pris kostar 1 099 kr jag betalade bara 479 kr för den! Snacka om kap! Galet nöjd, trots märket... salming.

 





Skor ca. 1100 kr!



Efter "storhandlingen" bar det av mot klutmark. Vi roade oss med att räkna icke röda hus. Tio stycken fanns det! otroligt.
Jag var där vid sju, då även Fanny anlände. Trevligt trevligt. Medans jag låg och läste lite engelska grammatik så lyssnade jag på deras tjatter, snacka om att kunna snacka om allt världen innehåller på typ ett andetag! Det är fascinerande att lyssna på Cissi och hennes kompisar när de pratar. Dom är grymma på att snacka snabbt! Jag lyssnade alltså mest på dem och såg 2 ½ men som var på teven. Ja ni kan säkert lista ut hur mycket jag läste!
Hur som helst så bestämde vi oss för att gå ut och gå i det friska 7 gradiga höst mörkret. Älskar verkligen att vara ute i Klutmark. Natur i mitt <3. Det blev en rätt lång promenad ute i skogen/på åkrarna, what so ever, det var kallt och mörkt och snuvigt!




K.Ä.R.L.E.K!

Tillbaka i huset och vi slog oss ner i soffan framför ett riktigt bra CSI avsnitt! Müspüs!! Även en kopp te slank ner!
Efter det blev det lite fika och sen upp till sängen = jag låg och kollade på Cissi när hon försökte blogga = jag somnade medan hon blogga = Cissi hade kul med att ta kort på när jag sov och blev sedan klar före mig till sängs! = jag hamnade sovandes på hennes blogg.
grattiis pierre.... !!



Tisdagen blev som vanligt tung, speciellt med tanke på att lunchen inte är förrän 12.20... En frukt blev istället en butterbulle och en portello. Bra mellanmål eller? Bananerna var ju ruttna så vad gör man?

Kvällen bjöd på träning, eller jag var knappt med men jag deltog i alla fall på tragglingen och pp träning. Inget ansträngande alltså! Bara spelidé. Vill bli frisk helt enkelt!!

Sen när jag kom hem så var Cissi här så vi åt kvällsfika sen gick vi och la oss?!! Nått sånt tror jag! Mysigt ändå.



Dagen blev trögstartad, men man vaknar alltid till när man måste dra upp Cissi ur sängen vid sex tiden så hon hinner göra sig klar, när man fått upp henne så gåre kanoners att sova vidare till sju tiden. Då gick jag ner och fixade frukosten för dagen. Havregrynsgröt och rostade mackor.

Sen som vanligt så blev det bråttom till bussen. Men idag så skulle jag också ut med hundarna, men jag är ju supersnabb så lyckades med allt denna morgon också.. nästan.

Efter specialidrotten (deltog knappt) imorse så märkte jag att alla dusch saker var hemma.. tur att adam rädda mig <3 

Sen hade vi bara en matte lektion som vi blev klara snabbt på och fick sluta lektionen. Efter en fjuttig lunch på skolan så tog jag bussen in till stan där ja träffade Cissi och Frida. Cissi följde mig hem med 13.20 bussen. Vi fika sen satt vi ute och såg hundarna springa runt. Sen blev det så att hon blogga och jag vila sen när hon också vilade så blir hon hopplös, då går det inte få henne därifrån. Så hon tog en rejäl powernap. Jag ville också sova. Ja vem vill inte det när man ligger bredvid världens gulligaste människa, man är hur trött som helst och bara kan krypa tätt intill, gosa in sig och blunda. Men då var jag sjukt duktig som lyckades slita mig ifrån detta underbara och istället gjorde min plikt när jag gick en promenad med hundarna.

Just före middagen så for Cissi för att hon skulle på ett ärende i schtaaan sen äta middag på Max med Frida.

Jag är nu ensam och vimsig, sort of. Måste läsa på Naturkunskapen som jag har prov på at friday och även läsa geografin samt funderar jag på att påbörja hemtentan som vi fick av våran samhällslärare igår. WUNDERBAR.


(Egypten, hurghada, januari 2010)


Ha en go kväll gott folk!

/pp

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ah juste! Jag glömde varna dig att aldrig somna före Cecilia om du inte vill ha en sovandes dig på bloggen.. Talar ur egen erfarenhet nu :(

2010-09-22 @ 22:34:54
URL: http://gofannugo.blogg.se/
Postat av: angelicaaaaa

sööötisar!!!!!! :D

2010-09-23 @ 18:04:54
URL: http://arannnerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0